Le problème n'a pas encore été résolu et divers événements ont retardé sa résolution (déménagement, service client un peu particulier...)

Prenez soin de vous en ces temps un peu particuliers :)

Khin (17/03/2020)

Hello ! Le forum ne peut plus envoyer de mails depuis quelques jours. Ceci signifie que, par exemple, la récupération de mot de passe ne fonctionne plus.

Nous sommes sur le coup et réglons le problème dès que possible (les fêtes, tout ça) !

Khin (29/12/2019)

[webgame] the steampunk style test

Où l'on parle jeux de toute sorte: jeux vidéo, de société, d'extérieur ou de rôle...
snorris

Re: [webgame] the steampunk style test

Message par snorris » 01 juin 2011, 14:08

merci pour la traduction du test :)

The Gadgeteer

36% Elegant, 45% Technological, 43% Historical, 44% Adventurous and 34% Playful!

You are the Gadgeteer, the embodiment of steampunk technology. Ironically, many of the things that most define your style are probably too large to easily carry about, but given the opportunity you would prefer to be seen surrounded by boiler engines, gear-driven calculators, and incredible automata. Of all the steampunk fashion styles, you place the greatest emphasis on technological accessories, and you are the most likely to create elaborate gadgets that are as much a part of your outfit as your clothes. You probably have goggles, but unlike most people you consider them to be for more than decoration. Whereas most people might look odd carrying a satchel of tools around, for you they may well be essential. Above all, you remind everyone that what sets the genre apart from Victoriana is simply the level of technology.
Léonarius

Message par Léonarius » 01 juin 2011, 18:07

The Explorer

36% Elegant, 55% Technological, 27% Historical, 64% Adventurous and 34% Playful!

You are the Explorer, the embodiment of steampunk’s adventuring spirit. For you, clothing should be rugged and reliable, and just as functional as it is attractive. You probably prefer khaki or leather, and your accessories are as likely to include weapons as technological gizmos. You probably wear boots and gloves, and maybe a pith helmet. Most of what you wear is functional, and if you happen to wear goggles people had better believe that you use them. In addition to Victorian exploration gear, your outfit probably includes little knickknacks from your various travels. Above all, you are a charming blend of rugged Victorian daring and exotic curiosity.

Ca me va!
Embarquez sur la Fée Mécanique pour une grande aventure en RP : http://www.steampunk-fr.com/viewforum.php?f=54
unknown

Message par unknown » 28 juin 2011, 12:09

The Citizen
32% Elegant, 34% Technological, 70% Historical, 60% Adventurous and 17% Playful!

You are the Citizen, the embodiment of steampunk’s everyday side. You realize that there is far more to a rich, living environment than adventurers and lunatic engineers. For every gentleman-scientist or airship fleet admiral there are a dozen or more “ordinary people” who prevent the genre from devolving into a mass of cardboard caricatures, and you take pride in exploring the great diversity of a steampunk world’s population. Your clothing could easily come from any social group or society, and you are equally liable to dress upper, middle, or working class. However, the unifying feature to your fashion sense is that it does not get carried away with “looking steampunk,” instead creating a person who could have just stepped out of the crowd in a novel. Some people may claim that your style is too close to historical accuracy to be steampunk, but fortunately you know better.
Mo@
Localisation : Dans son dirigeable à 3'000 mètres au dessus de la mer entre Berne, Bienne et Genève

Message par Mo@ » 28 juin 2011, 12:32

The Explorer
4% Elegant, 52% Technological, 23% Historical, 64% Adventurous and 37% Playful!
Image
You are the Explorer, the embodiment of steampunk’s adventuring spirit. For you, clothing should be rugged and reliable, and just as functional as it is attractive. You probably prefer khaki or leather, and your accessories are as likely to include weapons as technological gizmos. You probably wear boots and gloves, and maybe a pith helmet. Most of what you wear is functional, and if you happen to wear goggles people had better believe that you use them. In addition to Victorian exploration gear, your outfit probably includes little knickknacks from your various travels. Above all, you are a charming blend of rugged Victorian daring and exotic curiosity.

Pile poil ce que j'aime dans le Steampunk :D
«Evolue ma petite truite saumonnée, ne te laisse pas porter passivement par le courant, profite de dynamicité de l'eau et booste ton mouvement natatoire, comme disait "Personne": Mobilis in mobili

et ça c'est quoi?
Alexander Doloresia

Message par Alexander Doloresia » 28 août 2011, 23:57

21% Elegant, 55% Technological, 20% Historical, 44% Adventurous and 51% Playful!

THE GAAAAADGEETEEERRR

Gadgeteer, c'est mon unique but dans cette vie!!! Savez vous que moi le grand professeur Alexander Doloresia fut le premier decouvreur de l'effet non lethal de la "Jelly" albionaise dans les grenades anti-émeutes! Des blobs de jeunes recidivistes, casseurs! Mais aussi quelques CRS... Si ils n'avaient pas courus comme des boeufs dans cette masse hurlante et au combien habile au lancer de pavé. J'ai mème cru voir un dés a 1000 faces voler directement dans l'arcade de l'officiant a la lance a eau.
"Certes on n'a jamais rien vu de plus grand, majestueux, chaud, murmurant, soupirant, soufflant, fort, gracieux, élégant, érotique, puissant et féminin qu'une locomotive à vapeur."
" Le Miroir des idées",
Michel Tournier
Lerik

Message par Lerik » 29 août 2011, 16:46

The gadgeteer...

14% Elegant, 90% Technological, 13% Historical, 44% Adventurous and 31% Playful!

Avec 90 % de technologie, supérieur à 100 % des gens ayant fait le test selon les stats en bas 8-) Ça me va :D
“Scientists investigate that which already is ; Engineers create that which has never been.”
Excelo

Message par Excelo » 29 août 2011, 17:28

The Aristocrat

57% Elegant, 34% Technological, 40% Historical, 44% Adventurous and 29% Playful!

Pas mal! J'ai bien aimé ce petit test!
Amalasùnthe

Message par Amalasùnthe » 29 août 2011, 17:53

The Gadgeteer pour moi aussi :D
18% Elegant, 76% Technological, 13% Historical, 56% Adventurous and 31% Playful
Ça me va tout à fait!
destructurhead

Message par destructurhead » 29 août 2011, 18:10

The Ragamuffin

29% Elegant, 41% Technological, 17% Historical, 44% Adventurous and 54% Playful

C'était assez plaisant comme test même si je ne suis pas d'accord sur la finalité.
Mekaniak

Message par Mekaniak » 31 août 2011, 21:16

"The gadgeteer" pour moi aussi! Décidément : 25% Elegant, 66% Technological, 17% Historical, 28% Adventurous and 54% Playful!

Ça correspond presque pile poil à mon perso (enfin mon perso il quand-même en cours de construction hein!)... bien que j'imagine quelquechose de vraiment élégant pour les vêtements. Après les tests...
Mais ce fut sympathique!
"Pour chaque erreur attribuée à la machine, il y a au moins deux erreurs commises pas l'homme."
- Citation préférée de l'ingénieur steampunk et du programmeur moderne
Répondre

Revenir à « Le Flipper à Vapeur »